Az új, 9,7 hüvelykes tablet tulajdonképpen az iPad Air 2 utódjának tekinthető, s az almás termékpalettán az a dolga, hogy kitöltse az erősebb iPad Pro és az iPad Mini közötti rést. A neve egyszerűen csak iPad.
Megfizethető árú terméket akartak piacra dobni – már ahogy az Apple esetében a „megfizethetőség” érthető: az indulómodell árcédulájára 329, a legjobban felszerelt, 128 gigás holmiéra pedig 559 dollárt írnak.
Természetesen Retina kijelzőt; 64 bites, A9-es chipet kapott, s vékony alumíniumházba öltöztették.
Az iPad Nagy Idője elmúlni látszik, miként az egész táblagép-piac lanyhul.
Mikor 2010-ben megjelent, az Apple óriási reményeket fűzött hozzá: erős kezdés után két éven belül a cég bevételeinek közel 20 százalékát adta.
Mint a Statista ábrája mutatja, arányaiban a cég bevételeiből az utolsó negyedévben csak mintegy 7 százalékot teljesít.
Iparági vélemények szerint a táblagépek értékesítését elsősorban a házon belüli konkurenciák, vagyis a mind méretesebb kijelzővel rendelkező okostelefonok rontották.
Az Apple esetében a bevételek megoszlásában a táblagépek a negyedik helyre szorultak az iPhone, a Mac, valamint a szolgáltatások mögött.