Az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat honlapjára felkerült adatok szerint a személyi számítógépek értékesítése világszerte 13,2 százalékkal, 83,6 millióra nőtt a június végével záródott három hónapban. Éves összevetésben az első negyedévben 55,9 százalékos, a tavalyi utolsó negyedében pedig 25,8 százalékos bővülést regisztráltak.
Az IDC összeállításában a második negyedévben az eladott PC-készülékek alapján a rangsor élén a Lenovo állt 23,9 százalékos piaci részesedéssel, ami némi javulás az egy évvel korábbi 23,6 százalékhoz képest. Majd a HP következett, piaci részesedése 24,5 százalékról 22,2 százalékra csökkent. A lista harmadik helyén a Dell állt 16,7 százalék piaci részesedéssel az egy évvel korábbi 16,3 százalékot követően. A negyedik az Apple, amelynek a piaci részesedése a tavalyi második negyedévi 7,6 százalékról 7,4 százalékra mérséklődött, majd az ötödik az ACER, amely 7,0 százalékról 7,3 százalékra javított. Minden más PC-gyártó együttes piaci részesedése 22,5 százalék volt az idei második negyedévben, a tavaly második negyedévi 21 százalékot követően.