A közlemény szerint a versenyhatóság az eljárás során azt vizsgálja, hogy jogszerűek-e a chatalkalmazást üzemeltető Viber Media S.á.r.l. kereskedelmi gyakorlatának egyes elemei. A vállalkozás ugyanis a szolgáltatásról azt állítja, hogy az alkalmazás ingyenes.
A rendelkezésre álló információk alapján azonban az alkalmazás elérésének feltétele, hogy a fogyasztói regisztráció, illetve a szolgáltatások használata során a fogyasztók adataikat a vállalkozás rendelkezésére bocsássák. Valószínűsíthető, hogy az adataik átadásával a felhasználók ellentételezést nyújtanak a szolgáltatásért, azaz, a vállalkozás megtéveszthette a fogyasztókat az ingyenesség állításával - áll a közleményben.
Ugyancsak vizsgálható a hivatal szerint a szolgáltatás biztonságossága, mert feltételezhető, hogy a végpontok közötti titkosítás nem érvényesül az alkalmazáson belüli valamennyi beszélgetés vonatkozásában (például chat-botok használatakor vagy a közösségen belüli interakció alatt).
A vállalkozás továbbá nem tette magyar nyelven is hozzáférhetővé a Viber alkalmazás igénybevételének legfontosabb feltételeire - egyebek közt az adatkezeléssel érintett adatokra, a végpontok közötti titkosítással érintett beszélgetések körére - vonatkozó tájékoztatásokat a magyarországi fogyasztók számára, ami szintén minősíthető tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat folytatásának.
Decemberben a GVH 1,2 milliárdos bírságot szabott ki a Facebookra, amiért ingyenesként hirdette szolgáltatását nyitóoldalán és Súgóközpontjában, miközben nem hangsúlyozta, hogy a fogyasztóktól nyert adatokból a vállalkozás hasznot húz, így a felhasználók adataikkal fizettek a szolgáltatásért.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a feltételezett jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.