Egy magyar startup, amelyben a hagyományt és a digitalizációt, a vidéki minőséget és a budapesti közönséget kötik össze

Friss, tápláló zöldségkosár a termelőtől az ajtódig szállítva.

A legtöbb startup az informatikába vagy a gasztronómiába vágja a fejszéjét. Miért ne lehetne a kettőt összekötni? - tette fel a kérdést és válaszolta is meg a 30 éve mezőgazdaságban tevékenykedő Kövesdi család egyik tagja, Gábor, aki lassan 10 éve Budapesten, az online világban dolgozik. Ügyvezetőként már épített fel több százmilliós bevételt elérő digitális céget, de mindig vonzották a gyökerei, a vidék, a vidék ízei, a természet közelsége.

Szakított az alkalmazotti léttel és több mint egy éve, kollégáival, barátaival, családjával a digitális tudását valamint a családi tapasztalatot felhasználva saját vállalkozásokban dolgozik. Meglátása szerint a vidéki minőség és a budapesti (és külföldi), minőségre fogékony közönség összekötésével óriási érték teremthető mindenki számára.

E gondolkodását bizonyítja többek között a kolbasztoltok.hu csapatépítő vállalkozás és a parasztreggeli.hu paraszttál készítő és kiszállító projekt, amelyekben vidéken megvalósított szolgáltatást, előállított termékeket juttatnak el a fővárosi keresletnek.

Ebbe a sorba illik bele a legújabb vállakozásuk, a MyFarmHarta, amelyet néhány fiatal üzleti szakemberrel közösen valósítanak meg. A projekt lényege, hogy egy közösségi finanszírozású kertet fognak felépíteni Harta mellett a Kövesdi család gondozásában.

Mindenkinek lehetősége van a projektbe gyakorlatilag földbérlőként beszállnia, aminek köszönhetően a földterületen a bérleménnyel arányosan megtermelt zöldségekből (később gyümölcsökből és egyéb földi javakból) mindenki részesül, előfizetéstől függően egyszeri, havi vagy heti rendszerességgel asztalára kapja a minőségi, háztáji, egészséges zöldséget.

“Az előfizetők beleszólnak a kert életébe, zárt Facebook csoportban követhetik az eseményeket, szavazhatnak a termelni kívánt növényekről, az aktuális döntésekről, de egy 360 fokos kamerán keresztül folyamatosan ellenőrizhetik is majd a kertjüket.

Nagyon fontos üzenet a transzparencia, hogy a bérlők mindenről tudjanak, biztosak lehessenek abban, hogy a gazdák mindent megtesznek a minőségi termények felneveléséért.” - mondta Kövesdi Gábor a projekt ötletgazdája és tulajdonosa.

Mivel a megtermelt javakat közvetlen az előfizetők asztalára szállítják heti vagy havi rendszerességgel, így a szállítási idő minimálisra csökken, nem megy a termék minőségének rovására.

A lelkes, innovatív fiatalok abban hisznek, hogy egy otthon megtermelt, csak természetes anyagokat felhasználó kertészetből kikerülő zöldségek és gyümölcsök nem csak finomabbak, de táplálóbbak és egészségesebbek is.

Népszerűsíteni, felkarolni, nem utolsó sorban pedig könnyen elérhetővé szeretnék tenni az ilyen háztáji gazdaságban megtermelt zöldségeket, gyümölcsöket és szolgáltatásként kívánják értékesíteni azt.

Összeültek, kiszámolták és meghúzták azt a vonalat, hogy mi az a minimális üzemméret és maximális családi munka és ehhez szükséges vevői kör, amivel biztosan el tudják indítani a kertet és minden érintett boldog lesz. Amennyiben összejön a szükséges előfizetői mennyiség, úgy az előfizetők már 2019 tavasz végén élvezhetik az igazi háztáji ízes paradicsomból és paprikából készült lecsó ízét.

A következő egy hónapban fognak földbérlőket toborozni – reméljük te is közöttük leszel -, ha elérik a kitűzött vevői kört el fogják indítani a projektet, ha ez nem sikerülne, akkor mindenki számára automatikusan visszatérítésre kerül a befizetett földbérlet, amit egy profi közösségi finanszírozási felület, az Indiegogo garantál.