Digitálisan felkészültebbnek érzik magukat a magyar cégek

  • Kütyü
  • 2018.09.13
    11:43
  • MTI
Összetettebben látják és felkészültebbnek érzik magukat a digitalizációra a magyar cégek, mint két évvel ezelőtt - mondta Dale A. Martin, a Siemens Zrt. elnök-vezérigazgatója a 2018-as digitalizációs kutatás eredményeit bemutató sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten.

Hozzátette: a megkérdezett vállalatok többsége úgy látja, hogy a digitalizáció továbbra is versenyelőnyt jelent a hazai és a regionális piacon. A digitalizáció a növekedés hajtóereje, segítségével a vállalatok hatékonyabbá, rugalmasabbá és gyorsabbá tehetik működésüket, ami elengedhetetlen a jelenlegi piaci környezetben. A digitális átalakulásból igazi versenyelőnyre pedig azok tudnak majd szert tenni, akik felismerik és élni is tudnak a belőle fakadó számos új üzleti lehetőséggel - húzta alá.

Madar Norbert, a GKI Digital kutatásvezetője arról beszélt, hogy a magyar közép-, és nagyvállalatok digitalizációs indexe 2018-ban 3,5-ös értéket ért el az ötfokozatú skálán, a 2016-ossal megegyezően. Hozzátette: változott ugyanakkor a vállalatok körében a digitalizáció megítélése, a cégek 61 százaléka szerint a digitalizáció pozitívan járult hozzá hatékonyságuk növeléséhez.