Eljött az szelfivel fizetés ideje

  • Mobil
  • 2017.03.01
    20:43
  • Hirado.hu
Egy kutatás több mint 3,5 millió közösségi média posztot elemzett, arra az eredményre jutott, hogy a digitális tárcák érdeklik leginkább a fogyasztókat jelenleg. Az elemzett – fizetéstechnológiáról szóló – nyilvános beszélgetések 75 százalékában ez volt a téma.

A posztok vizsgálata során a szerzők több mint kétmillió olyan említést azonosítottak, amelyek a digitális tárcákhoz kapcsolódtak, ezek 84 százaléka a Twitter felületén volt elérhető. Az üzenetekből kiderült, hogy a fizetés mellett a vásárlók szívesen használnák digitális tárcájukat hűségkártyák vagy akár utazási bérletek tárolására is.

Az olyan új technológiák, mint a mesterséges intelligencia vagy a digitális személyi asszisztensek (mint például a Google Home vagy az Amazon Echo) szintén népszerű témák voltak 2016-ban. Különösen az utolsó negyedévben beszéltek gyakran a felhasználók arról, hogyan vásárolhatnak az újabb és okosabb eszközökkel.

  • Út közben – A fejlődő technológiák témájában a hordozható eszközökről esett a leggyakrabban szó, köszönhetően a technológiai és fizetési szolgáltatók együttműködéseiről szóló bejelentéseknek. Az ázsiai régióban például a vásárlók előszeretettel osztottak meg pletykákat arról, melyik digitális tárca milyen okoseszközbe lesz integrálható.
  • Csak okosan – A digitális asszisztensek, a virtuális valóság és a mesterséges intelligencia szintén gyakran előkerülő téma volt az új fizetési lehetőségek között. Az észak-amerikaiak egyre többször beszéltek arról, hogy egy okos asszisztensnek adott utasítással még gyorsabban küldhetnek és kaphatnak pénzt mobilon keresztül.
  • Eszközök összeköttetésben – A dolgok internete forró téma volt, különösen Észak-Amerikában és Európában, ahol a beszélgetések 44, illetve 36 százaléka erről a témáról szólt. A beszélgetések központjában az a folyamat állt, ahogy a dolgok internetéből a fizetések internete válik, és ez bármely okoseszközön elérhető lesz.

Beszélgetéseik során a felhasználók azt a szempontot újra és újra kiemelték, hogy az új technológiák és fizetési megoldások sikere attól függ, mennyire biztonságosak, mennyire védenek meg a lehetséges visszaélésektől.

A magasabb szintű biztonságot nyújtó biometrikus és hasonló hitelesítések iránt a vásárlók közel fele (43%) mutatott érdeklődést. Az ezekről a megoldásokról szóló beszélgetések több mint felében hangsúlyos volt az ujjlenyomatos, az arcfelismeréssel működő vagy az érintéssel vezérelt azonosítás.

Ez azért is lehet így, mert a vásárlók sokat panaszkodtak arra, hogy gyakran elfelejtik jelszavukat, vagy sok vesződséggel jár ezeknek megváltoztatása. Szeretik azokat a hitelesítési megoldásokat, amelyek egyszerűek és lehetővé teszik, hogy ne kelljen jelszavakkal bajlódnunk.

Az arcfelismerésről szóló beszélgetések két fő témája a Mastercard Identity Check és a Google Hands Free alkalmazása volt, valamint a Snapchat szabadalma, amely fizetési platformot építene a valósidejű szolgáltatásokba.

A Mastercard a PRIME Research és a Synthesio kutatóintézetekkel együttműködve készítette el 2017-es Digitális fizetési kutatását, amelynek célja, hogy bemutassa az egyre bővülő, új fizetési módokról szóló közösségi párbeszédeket. Több mint 3,5 millió posztot elemeztek a Synthesio rendszerével a Twitter, Facebook, Instagram, Google+, Youtube, Vkontakte és a Weibo felületein és különböző fórumokon. A kutatás 188 országot fed le a világ minden tájáról.

Legfrissebb