Ez derül ki a Google megbízásából 63 ország 79 ezer lakosának megkérdezésével készített szerdán közzétett reprezentatív felmérésből.
Asabiny Miléva, a Google ügynökségi kapcsolatokért felelős menedzsere a 2017-es mobil-, és internet használati felmérés adatairól kiemelte: a magyarok 81 százaléka – globálisan 77 százaléka – használja az internetet magáncélra. Az 54 évesnél idősebb magyarok 28 százaléka, a 45 felettieknek pedig közel fele napi szinten internetezik, globálisan hasonló az arány 22 illetve 39 százalék – ismertette.
A kutatásból kiderült az is, hogy az internethasználat mobilközpontúvá vált: a magyar felhasználók 34 százaléka internetezik inkább asztali számítógépen, míg kétharmaduknál inkább az okostelefonok dominálnak. A világátlagot tekintve 20 százalék választja inkább az asztali számítógépet, és 72 százalék az okoseszközöket.
Asabiny Miléva hozzátette: a magyarok átlagosan 2,5 csatlakoztatott eszközön használják az internetet, 68 százalékuk ezeket párhuzamosan használja, ez egybevág a globális trendekkel. A 16 évesnél idősebb magyarok 65 százaléka rendelkezik okostelefonnal, míg 2013-ban csak 34 százalékuknak volt ilyen eszköze – mutatott rá. A mobilnet minden korosztály számára vonzó, az internetezők közül az 55 év felettiek 42 százaléka, a 45-54 közöttiek 55 százaléka internetezik mobilon.
Kitért arra: a mobilozók számára kiemelkedően fontos a gyorsaság, a felmérés szerint a mobilról érkező látogatások 53 százaléka megszakad, mert az adott oldal 3 másodpercnél lassabban töltődik be. Minden második mobilnetező 2 másodperces oldalbetöltést várna el, valamint a megkérdezettek 46 százaléka azt mondta, hogy a mobilon való internetezés során lassú oldalbetöltés a legbosszantóbb – mondta Asabiny Miléva. Kiemelte, hogy a testmysite.withgoogle.com oldal azonnali ingyenes visszajelzést ad arról, hogy az adott weboldal hány másodperc alatt töltődik be mobilinternetről.
Ormándlaki Balázs, a Drive Online Marketing online marketing stratégia tervezője hozzátette: a felmérés adatai ingyenesen elérhetőek országokra lebontva, a kutatás a kkv-k külpiacra lépéséhez is fontos információkat ad az egyes országok felhasználói szokásairól.