A Panasonic idén ünnepli 100. évfordulóját, ezért ez a lenyűgöző mérföldkő állt a Palma de Mallorcán megrendezett, új termékeket is bemutató Panasonic Convention 2018 középpontjában. A Panasonic több mint 2.000 vendéget hívott meg, hogy együtt ünnepeljék az elmúlt 100 év legjelentősebb Panasonic innovációit, amelyek a társadalom fontos kérdéseinek megoldásához járultak hozzá és javították a felhasználók életminőségét. Az eseményen Laurent Abadie, a Panasonic európai vezérigazgatója felvázolta a vállalat jövőképét és az „A Better Life, A Better World” („Egy jobb életért, egy jobb világért”) filozófia megvalósítását célzó terveket.
A rendezvényen bemutatott termékek és megoldások jól szemléltették a Panasonic kínálatának széles választékát és rendkívül erős innovatív jellegét. Az újdonságok közül is kiemelkednek a Panasonic első, HDR10+ dinamikus metaadat-technológiával rendelkező LED televíziói, a kiváló hangminőséget és hangvezérlést nyújtó hi-fi rendszerek, valamint a Lumix G digitális képalkotó portfolió legújabb tagjai. Ráadásul, az új szakállvágók és epilátorok tovább bővítik a népszerű szépségápolási termékek választékát. A konyhai kisgépek kategóriájában az új Slim-Line mikrohullámú sütők még nagyobb kapacitást kínálnak, a ropogós héjú kenyérsütők prototípusa pedig pékmester minőségű vekniket készít.
A Panasonic B2B üzletága is tovább erősödik, és idén a Panasonic Convention résztvevői is megszemlélhették a forradalmian új termékek széles palettáját, amelyben a hálózatba kapcsolt üzletviteli szolgáltatások és a légkondicionáló megoldások egyaránt megtalálhatók. Ezenfelül a Panasonic egy új kiskereskedelmi egységet is elindított, amely a piacvezető kiskereskedőknek nyújt csúcstechnológiás megoldásokat.
„A Panasonic a kezdetektől fogva igyekezett választ adni a társadalom kihívásaira, és olyan új technológiákat fejlesztett ki, amelyekkel az emberek jobban boldogulnak a világban. Mindig azt nézzük, mik a lehetőségek, és hogyan tudunk azokból még többet kihozni. Ez vezérelt minket már a kettősfoglalat megalkotásakor, amelyet 1920-ban kezdtünk el gyártani. Ezek a precíziós termékek használt izzók menetes részének újrafelhasználásával készültek. Manapság általános jelenség az újrahasznosítás, de mi már akkor is éreztük a társadalmi felelősségünket, és javítani akartunk a mindennapok életminőségén. Ez a szemlélet jelentős mértékben hozzájárult az elmúlt 100 évben a Panasonic innovációihoz” – tekintett vissza Laurent Abadie, a Panasonic európai vezérigazgatója.
Közelebb hozni a jövőt
A Panasonic Convention résztvevői betekintést nyerhettek a Panasonic múltjába és jövőjébe is. A vállalat elindítása óta óriásit változott a világ, de a Panasonic vezérelvei a mai napig változatlanok. A Panasonic mindig is arra törekedett, hogy egy jobb életet és egy jobb világot hozzon létre az egyéneknek és a társadalom egészének is. A filozófia egyik alapeleme az együttműködésekben való részvétel, amelyet jól példáznak azok a Panasonic által kötött partnerségek, amelyeken keresztül a világ számos pontján valósulnak meg a jövő előhírnökeinek számító okosváros projektek.
„Senki sem tudja előre, hogy melyik innovációból lesz valóság, de azt biztosan tudjuk, hogy nem csak követni akarjuk a fejlődést, hanem mi akarunk új lehetőségeket teremteni, hogy aktívan lépjünk előre a jövőbe” – fejtette ki Laurent Abadie.
A Panasonicot 1918-ban alapította Konosuke Matsushita. Ebben az évben mutatta be a Panasonic a továbbfejlesztett csatlakozódugóját. A következő újítás a kettősfoglalat volt, amivel egyetlen forrásból egyszerre lehetett árammal ellátni izzókat és készüléket is. Lehet, hogy apróságoknak tűnnek, de ezek a termékek kényelmesebbé tették a mindennapokat és új lehetőségeket kínáltak: például egy foglalattal lehetett villanyfénynél vasalni.
A Panasonic 100 évvel ezelőtti elindulása óta a vállalat számtalan alkalommal lehetett büszke az újdonságaira (https://www.panasonic.com/global/100th.html):
• 1927: A Panasonic bemutatja első háztartási készülékét, egy elektromos vasalót
• 1937: Az első modell bemutatása óta töretlen a Panasonic hajszárítóinak népszerűsége
• 1952: A Panasonic bemutatja első televízióját
• 1958: Megjelenik a Panasonic első szoba-légkondicionáló készüléke
• 1965: A Panasonic bemutatja első, Technics márkanéven gyártott termékét
• 1977: A Panasonic egy készülékben egyesíti a konvekciós és a mikrohullámú sütőt
• 1982: A Panasonic bemutatja az első fogyasztói videokamerát és hordozható magnetofont
• 2008: A Panasonic elindítja a Lumix G sorozatot, a világ első tükör nélküli fényképezőgépét, amely nagymértékű változást hoz a fényképészet világába
• 2018: A Panasonic az autós multimédia-rendszereknél is bevezeti a hangvezérlést
Az emberiség ötödik evolúciós korszaka
„A termékfejlesztésnél ugyanazt a szemléletet alkalmazzuk, amit alapítónk, Konosuke Matsushita is 100 évvel ezelőtt” – jelentette ki Laurent Abadie. „Mindig abból a szemszögből vizsgáljuk meg a dolgokat, hogy milyen irányba fejlődik a társadalom, és mi válhat a vásárlóink hasznára. Az ő elvárásaikra figyelünk, így a jövőben is ezeknek a változó igényeknek megfelelve tudunk alkalmazkodni és növekedni egy olyan korban, amikor a technológia egyre inkább életünk szerves részévé válik.”
A különleges esemény alkalmából Dr. Ayesha Khanna, az ADDO AI vezérigazgatója és elismert jövőkutató is csatlakozott az ünnepséghez, hogy beszédet mondjon a 100 éves évforduló rendezvényén. Dr. Khanna kifejtette, hogyan váltja jelenleg az információs kort a hibrid kor, amely a szociotechnikai kapcsolatok értelmében az emberiség ötödik jelentős korszakát jelöli. A hibrid kor jellemző jelenségei a rohamos tempóban egyesülő különböző technológiák, amelyek így életünk részeivé válnak, és így mi is egyre inkább integrálódunk a technológiával. Erre példa a robotika megjelenése a háztartásokban és az iparban, a technológia hatása a képességeinkre és a jövőben megjelenő új munkalehetőségekre, valamint azok a fizikai infrastruktúrák, amelyekkel jobban össze tudnak kapcsolódni a különböző technológiák a mindennapi életünkkel és integrálódnak azzal.
„Az ember-technológiai civilizáció új korába, a hibrid korba érkezünk, amely egy átmeneti korszak, melynek során átlépünk egy határt, amely a globális társadalom újfajta átrendezése felé vezet. Nagyon izgalmas dolog számunkra, hogy új módon gondolunk a technológiára, amely mindannyiunk számára igazságosan és egyenlően hozhat minőségbeli javulást az életünkbe” – jelentette ki Dr. Khanna.
Dr. Khanna az okosvárosok fejlődéséről részletesen is értekezett, mint a trendről szóló koncepció egyik sarkalatos bizonyítéka, és egy olyan téma, amely szorosan kapcsolódik a Panasonichoz is, hiszen a vállalat számos okosváros projektben vesz részt a világ különböző pontjain.
Az úttörő projektek egyik ékes példája a Fujisawa Smart Sustainable Town (Fujisawa okos, fenntartható település) okosváros projekt. A projekt célja, hogy a város lakói okos, összekapcsolt és fenntartható módon éljenek lakhelyükön. Tsunashima városában is zajlik egy okostelepülés projekt, amelyet a Panasonic vezet. Tsunashimában a vállalkozások és az önkormányzat fogtak össze, hogy együtt hozzanak létre egy új, fenntartható települést, amelyben például hidrogén üzemanyag-állomást, új típusú bevásárlóközpontot, és egy nagy nemzetközi okostelefon- és tábalgépgyártó vállalat részére új fejlesztési létesítményeket építenek. Az új település várhatóan idén, a Panasonic százéves évfordulójának évében készül el. A projekt részeként a Panasonic nagy hangsúlyt fektet a biztonság növelésére, valamint az energia- és vízfogyasztás csökkentésére.
Termékinnovációt ösztönző fejlesztési területek
A jövőt tekintve a Panasonic két, jól azonosítható területet lát, amely jelentős fejlődés, és alapokat megrengető változás elé néz. Először is életünk minden területére kiterjed a villamosítás: otthonunkra, munkahelyünkre, a gyárakra, a járművekre, és teljes társadalmak villamosítása is megvalósul, ahogyan az a Panasonic pár úttörő okosváros projektjében, Fujisawaban és Tsunashimában már látható is.
Másodsorban a Panasonic szerint a mobilitás rohamos fejlődése is egy olyan terület, amely felgyorsítja a jövő társadalmáról és a hibrid valóságról alkotott jövőkép elérését.
„Az elkövetkező 10 évben több újítás lesz a mobilitásban, mint az elmúlt 100 évben összesen” – vetítette előre Laurent Abadie. A villamosítás, a hálózatba csatlakozás és az automatizálás hajtja majd előre ezt a nagyívű forradalmat.
„Együtt élünk a változással, és továbbra is elkötelezettek maradunk a legkiválóbb színvonalú szaktudás, teljesítmény és stílus, valamint a legfontosabb vállalásunk iránt, amelynek megfelelően egy jobb életért és egy jobb világért dolgozunk.”
Panasonic: történelmi innovációk, az innovációk történelme
A Panasonic 100 évvel ezelőtti elindulása óta a vállalat számtalan alkalommal lehetett büszke az újdonságaira:
• 1918: Matsushita Electric Housewares Manufacturing Works néven megalapul a Panasonic
• 1918: Bemutatják a csatlakozódugót és a kettős villamos foglalatot
• 1923: Bemutatják a puskagolyó alakú, elemes kerékpárlámpát
• 1927: Bemutatják a négyzetes kerékpárlámpát
• 1929: Lefektetik a vállalat vezetői célkitűzését és a vállalat alapértékeit
• 1931: Elindul a saját gyártású szárazelemek gyártása
• 1931: Bemutatják a háromcsöves rádiót
• 1932: Bejelentik a vállalat küldetését
• 1934: Megalapul az alkalmazotti képzési központ
• 1935: Megalapul a Matsushita Electric Trading Company
• 1937: Elindul a gépjárművek számára készített akkumulátorok gyártása
• 1951: Konosuke Matsushita először tesz látogatást az Egyesült Államokba
• 1952: Műszaki együttműködési megállapodás születik a Philips-szel
• 1952: Bemutatják a hordozható rádiót
• 1952: Bemutatják a fekete-fehér televíziót
• 1955: Hangszóró márkaként bevezetik a Panasonic márkát
• 1956: Modern gyárak épülnek Japánban
• 1957: Megerősödnek a japán értékesítési csatornák
• 1957: Bemutatják az első FM rádiót
• 1959: Megalapul az első értékesítő vállalat Észak-Amerikában
• 1960: Bemutatják a színes televíziót
• 1961: Megalapul az első délkelet-ázsiai gyártóvállalat
• 1962: A Time magazinban világszerte olvasható Konosuke Matsushita sikertörténete
• 1962: A Panasonic megalapítja első európai vállalatát
• 1963: Bemutatják a világ legtartósabb szárazelemét
• 1964: A Life magazinban világszerte olvasható Konosuke Matsushita sikertörténete
• 1964: Bemutatják az első „Asuka” sztereó konzolt
• 1965: Japánban először vezetik be az ötnapos munkahetet
• 1965: Megalapul az első afrikai gyártóvállalat
• 1966: Megalapul az első latin-amerikai gyártóvállalat
• 1968: Elindul a gyárépítés Japán gyéren lakott területein
• 1970: Bemutatják a közvetlen meghajtású lemezjátszót
• 1972: Megalapul az első indiai gyártóvállalat
• 1973: Megalapul az első közel-keleti gyártóvállalat
• 1974: Bemutatják az első kazettalejátszót
• 1975: Bemutatják a lineáris fázisú, háromutas, három hangszórós rendszert
• 1977: Bemutatják a VHS videokazetta-felvevőt
• 1979: Konosuke Matsushita Kínába látogat és fellendül az üzlet az országban
• 1979: Bemutatják a hatórás felvevőkapacitással rendelkező VHS-felvevőt
• 1981: A vállalati küldetés 50. évfordulója
• 1982: Megjelenik az első fogyasztói videokamera és hordozható magnetofon
• 1985: Népszerűsítő kampányban mutatkozik be a Japan Prize Foundation
• 1985: Bemutatják a „MACLORD MOVIE” videokamerát
• 1988: Egyesülés a Matsushita Electric Trading vállalattal, elindul a hivatalos nemzetközi olimpiai szponzori együttműködés
• 1988: Bemutatják az optikai képstabilizálót is tartalmazó videokamerát
• 1989: Meghal Konosuke Matsushita
• 1991: Lefektetik az alap környezetvédelem-kezelési irányelveket (Matsushita Environmental Charter)
• 1991: Bemutatják a HD televíziót
• 1994: A Panasonic kifejleszti a lítiumion-akkumulátort
• 1996: Bemutatják az első asztali DVD-lejátszót
• 2001: Bemutatják a digitális „LUMIX” fényképezőgépeket
• 2002: 100%-os tulajdonba kerül a csoport 5 vállalata
• 2002: Megszületik a Blu-Ray Disc szabvány
• 2003: Globálisan „Panasonic” márkanév alatt egyesül a vállalat
• 2003: Bemutatják a síkképernyős HD plazmatelevíziót
• 2004: Átfogó együttműködés indul a Matsushita Electric Works vállalattal
• 2007: Bejelentik az „Eco Ideas” szemléletet
• 2008: Bemutatják a digitális cserélhető objektíves tükör nélküli „LUMIX G” fényképezőgép-családot
• 2008: A Matsushita Electric Industrial Co., Ltd vállalat felveszi a “Panasonic Corporation” nevet, és a vállalati márka világszerte a „Panasonic” név alatt egyesül
• 2010: Partneri együttműködés indul a Tesla Motors vállalattal
• 2013: Új üzletági rendszert vezetnek be 4 csoporton belüli vállalattal
• 2013: Tovább fejlődnek a B2B üzletágak
• 2014: Elindul a Fujisawa Sustainable Smart Town SST projekt
• 2015: Malajziában megalapítják a Panasonic Appliance Asia Pacific Headquartert
• 2016: Új, globális Panasonic koncepció: egy jobb életért, egy jobb világért
• 2016: Bemutatják a prémium all-in-one „OTTAVA” hi-fi rendszert
• 2016: Bemutatják az UB9000 Ultra HD Blu-ray-lejátszót
• 2017: Bemutatják a 4K OLED televíziót
• 2017: Bemutatják a közvetlen meghajtású SL1200G lemezjátszót
• Bemutatják a GA10 hangvezérlésű hangszórót
100 évnyi tapasztalat hajtja a jövő felé a Panasonicot
- Kütyü
-
2018.02.27
18:26
A Panasonic 100 éves évfordulójához kapcsolódó ünneplés Európában, a Mallorcán megrendezett Panasonic Convention eseményen kezdődött, ahol több új terméket és üzletágat is bemutattak.
Legfrissebb