Tőzsdefórum: Meddig költekezhet még a Tesla?

Egyelőre jól tűrik a befektetők, hogy egyik kedvencük, a Tesla, percenként 8 ezer dollárt éget el, s még sosem termelt profitot.

Hiába leplezte le elektromos hajtású nyerges vontatójának prototípusát a Tesla? És mutatta be kétüléses, sportos cabrio modelljét? És hiába épít Sanghajban üzemet, hogy kielégítse a kínai belföldi piac igényeit? Ezzel sem tudta meghatni a szőrös szívű elemzőket. Igaz, a piac bizalma még töretlen- írja a Tőzsdefórum.

A Tesla részvénye hullámvasútra kerülhet a Morgan Stanley szerint – mondta Kovács Bálint, az Equilor elemzője. Hozzátéve: a bankház szerint, rövid távon ugyan megütheti még a 400 dollárt a részvény kurzusa, melyet az akkumulátorok gyártási problémáinak kiküszöbölése hajthat felfelé. Akár már hónapokon belül elérhetővé válhat a 400 dolláros szint, azonban onnan mélyrepülés következhet egészen 200 dollárig.

A költségeket is felhúzza a gyártás felfutása

Az árfolyam feleződését több kockázati tényezővel indokolja a Morgan Stanley: így például a konkurencia erősödésével, mely fokozhatja a versenyt jövőre. A Model 3 gyártásával kapcsolatos előrejelzés is érdekes, hiszen a Morgan a jelenlegi negyedévben 10 ezer darab helyett csupán 1000 darab gyártásával és leszállításával számol, miközben jövőre a termelés elérheti a 120 ezer darabot.

A gyártás exponenciális felfutása azonban a költségekben is nyomot hagyhat, így a Morgan Stanley a korábbi 688 millió dolláros operatív veszteségével szemben már 1 milliárd dolláros negatív eredménnyel számol 2018-ra. Az egy részvényre jutó veszteség pedig 6,17 dollár lehet a korábbi 3,66 dolláros számítás helyett. A Morgan Stanley megerősítette 379 dolláros célárfolyamát a Tesla részvényeire, továbbra is semleges ajánlás mellett.

Percenként 8 ezer dollárt égetnek

A hét egyik témája, hogy kiszámolták, a Tesla percenként 8 ezer dollárt éget el – mondta Blahó Levente, a Raiffeisen elemzője. Szerinte, ez azért nem lehet igazi újdonság, hiszen a cég profitot sosem termelt. Igaz, vannak még hasonló helyzetben lévő, ígéretes papírok a parketten, mint mondjuk az Amazon.

Kérdés, hogy mikor pártolnak el a befektetők a Teslától, amely régóta ígérget, de eddig még sosem tudta a megfelelő számú autót kellő időben a piacra juttatni.

Legfrissebb