Ismertette, hogy az utóbbi időben az élelmiszerek internetes forgalma is jelentősen emelkedik, Angliában az élelmiszer-vásárlás 10 százalékát már a webes áruházakon keresztül intézik.
Hangsúlyozta, hogy az e-kereskedelem speciális üzletág, ezért a vásárlót a kereskedőknek előre kell tájékoztatni mindenről, az interneten vásárolt terméket pedig 14 napon belül indoklás nélkül vissza lehet küldeni. Hozzátette, hogy az eladott termékekért mindig a kereskedő felel, így a beszállítóval vagy a márkaszervizzel kapcsolatos problémákat is neki kell intéznie.
Vámos György azt javasolta, hogy a fogyasztók a kereskedelmi kamarák mellett működő békéltető testületekhez forduljanak, ha kifogásaikat nem rendezik - ezek elérhetőségét a webáruházak honlapján lehet megtalálni - de a fogyasztóvédelmi hatósághoz is fordulhatnak a járási kormányhivataloknál.
A főtitkár kiemelte: az e-kereskedelem bővülése azt mutatja, hogy a vásárlók az esetleges fogyasztóvédelmi problémák ellenére is elégedettek a webáruházak szolgáltatásaival.