A közlemény szerint a fejlesztéshez csaknem 608 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyertek el a Széchenyi 2020 "K+F versenyképességi és kiválósági együttműködések" programból.
A fejlesztés célja, hogy a magyar call centerek számára készült hangbányászati rendszeren keresztül bármilyen nyelven bármilyen szót, kifejezést fel lehessen ismerni a megoldásban alkalmazandó mesterséges intelligencia algoritmusok és nyelvészeti módszerek ötvözésével.
A megvalósításban részt vesz az Xdroid Kft., a SCI-Hálózat Zrt., és a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) is.
Tájékoztatásuk szerint a projektre kapott pályázati támogatás a teljes költség mintegy 70 százalékát fedezi, a fennmaradó költségrészt a konzorcium résztvevői saját erőből finanszírozzák.
A konzorcium-vezető Nextent ezt a fejlesztést olyan call centerekkel rendelkező vállalkozásoknak tervezi értékesíteni, amelyek a hagyományos telefonos ügyfélkiszolgálás mellett a hang és érzelem felismerésében rejlő többletértéket is hasznosítanák.
A projekt érdekében 24 új munkahelyet hoznak létre, a tervek szerint 2020-ra készülhet el a rendszer - tették hozzá.
A Nextent 100 százalékban magyar tulajdonú informatikai fejlesztő, tanácsadó és rendszerintegrátor, főbb tevékenységi területei az üzleti döntéstámogatás, adattárház és egyedi rendszerfejlesztés és felhő alapú szolgáltatások, valamint a hang- és adatbányászaton alapuló mesterséges intelligencia megoldások biztosítása. A folyamatos kutatás-fejlesztésnek köszönhetően a cég a hazai hangbányászati megoldások vezető szállítójává vált.
A nyilvános cégadatok szerint a vállalkozás 2015-ben 997 millió forint, míg tavaly 989 millió forint árbevételt ért el. A cég 2015-ben 19 millió forint nyereséggel, tavaly csaknem 44 millió forint veszteséggel zárta az üzleti évet.