Minuszos.hu: Telenor szerint nem rendeltetésszerű használatnak minősül, amikor az előfizető többet tartózkodik, és többet használja a telefonját az Európai Unió egyéb tagállamaiban, mint Magyarországon. A szolgáltató a visszaélésszerű használat kiszűrésére a gördülő 4 hónapos periódusban folyamatosan figyelemmel kíséri az ügyfelek roaming és hazai forgalmát. Emellett úgynevezett objektív indikátorok alkalmazására is lehetőség van, melyekkel például kiszűrhető, ha egy ügyfél kártyája hosszabb időn keresztül inaktív állapotban van Magyarországon, míg EU roaming során intenzív használatban. A több SIM-kártya időszakos használatával visszaélni próbálókat is lehetőség lesz kiszűrni, a konkrét módszertan és a részletek – így például a bekérhető bizonyítékok listájának – kialakítása viszont még folyamatban van – hangsúlyozta a cég.
A hatályos rendelet szerint annyi bizonyos, hogy ha a vizsgált periódus alatt visszaélést vagy nem rendeltetésszerű használatot tapasztal a Telenor, akkor sms-ben tájékoztatja az ügyfelet, hogy két héten belül változtasson fogyasztási szokásain (tartózkodjon és/vagy forgalmazzon többet magyarországi hálózaton), ellenkező esetben többletdíjat terhelhet a használat után. A szolgáltató felhívta a figyelmet arra is, hogy az európai roaming szabályozás nem vonatkozik az úgynevezett alternatív roaming tarifákra, tehát ha az előfizetőnek van bármilyen EU-ra vonatkozó roaming szolgáltatása, vagy a tarifájába beépítve található ilyen, akkor a díjazás az EU roaming szabályozástól eltér. Ezen ügyfeleket a szolgáltatóknak értesíteniük kell a 2017. június 15. után alkalmazott európai roaming szabályozásban foglalt díjakról. Ha az előfizető megerősíti, hogy az alternatív roaming tarifáját kívánja fenntartani, akkor azt alkalmazzák június 15-e után is az európai barangolásai során.
A Magyar Telekom válaszában rámutatott: a rendelet lehetővé teszi, hogy a szolgáltatók maguk határozzák meg, pontosan mely objektív indikátorok mentén vizsgálják a méltányos használatot. A szabályozásnak megfelelő díjcsomagokban alapvető szabályozási elvárás, hogy az ügyfél legalább előző négy hónapos forgalmi átlagát szükséges figyelembe venni, mielőtt a szolgáltató ezen kritérium szerinti többletdíj fizetésére kötelez. A Magyar Telekom arra is felhívta a figyelmet, hogy a technikai megvalósítás részleteiről a Európai Elektronikus Hírközlési Szabályozók Testületének (BEREC) kapcsolódó ajánlása még nem jelent meg, a vállalat azonban fontosnak tartja, hogy folyamatait majd ehhez igazítsa.