Nem kell pénztárca a fizetéshez, elég a mobil - Telenor újdonság

Újabb készpénzkímélő megoldást vezet be a Telenor Magyarország: elérhetővé válik a mobiltelefonnal történő érintéses fizetés több mint 83 ezer kereskedő POS-terminállal felszerelt magyarországi üzletében, valamint külföldön is.

A Telenor és a Budapest Bank közös budapesti szerdai sajtótájékoztatóján elmondták: a Telenor alkalmazása a világ első olyan mobilszolgáltatói tárcája, amely a távoli és az érintéses fizetést egyaránt támogatja, valamint egyszerre megtalálható benne NFC (érintéses)-technológia és a MasterPass szolgáltatás.

Ahhoz, hogy a két vállalat közös fejlesztésének köszönhetően bankkártyaként lehessen fizetni az arra alkalmas POS-termináloknál, NFC-képes, androidos mobiltelefonra és NFC-képes SIM-kártyára van szükség, ezekre a megrendelést követően telepítik majd a bankkártya-adatokat. A szolgáltatást a Telenor kijelölt üzleteiben egyablakos ügyintézéssel lehet igényelni.

Az ügyfelek meghatározhatják majd, mekkora összeget töltenek fel az alkalmazásba, kontrollálhatják pénzügyeiket; a mobilos érintéses fizetés egyszerűsége pedig a személyre szabható Telenor Wallet használatakor érvényesül – mondta el Banovic Aleksandra, a Telenor lakossági szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese.

Fatér Gyula, a Budapest Bank lakossági üzletágvezetője kiemelte: a pénzintézet fejlesztéseiben kiemelt szerepet kapnak a digitális megoldások, három éves stratégiai tervet dolgoztak ki a bank internetes és mobilbanki fejlesztéseire.